Wednesday, December 1, 2010

DUN KEMASIK DAN CHUKAI BOLEH MENANG


KEMAMAN: PAS Kawasan Kemaman yakin dengan perkembangan politik semasa di Terengganu boleh memenangi dua kerusi di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kemasik dan Chukai.

Yang Dipertua PAS Kemaman, Ismail Harun berkata dua Dun di Kemaman berpotensi besar untuk PAS menang dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, akan datang.

Katanya, Dun Kemasik dan Dun Chukai juga termasuk dalam sasaran parti untuk menang dengan ‘simple’ majoriti 17 kerusi Dun dalam pilihan raya tersebut.

“Saya harap dalam pilihan raya akan datang Dun Kemasik ini boleh menang dan kita yakin dengan perkembangan politik semasa ini boleh menang.

“Dua Dun di Kemaman ini ada potensi untuk PAS menang iaitu di Dun Kemasik dan Dun Chukai, Insya’Allah,” tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pelancaran Gerak Kerja Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13, Peringkat Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Kemasik di Pasti Al-Abrar, Kampung Gelogor, Kertih, Kemaman paad 24 November lalu.

Menurutnya, Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Kemasik diberi penghormatan oleh Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu menjadi Dun pertama dilancarkan gerak kerja pilihan raya di negeri ini.

Katanya, Dun Kemasik terletak dalam lingkungan para pengundi yang boleh mengeksas dengan internet serta media baru.

Tambah beliau minda serta pemikiran rakyat di kawasan bandar serta pinggir bandar tidak mudah ‘dibeli’ kerana terdedah dengan sumber maklumat sebenar.

MTD Kemasik terdapat 10 Unit Peti Undi (UPU) PAS iaitu UPU Batu Putih, UPU Felda Kertih 5, UPU Kampung Ranggon, UPU Kuala Kertih, UPU Pekan Kertih, UPU Tanjung Pantai, UPU Ayer Jernih, UPU Kampung Chabang, UPU Felda Kertih 6 dan UPU Kampung Tok Kaya.

Majlis pelancaran tersebut dirasmikan oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang serta dihadiri oleh Setiausaha PAS Terengganu, Yahaya Ali, Pengarah Pilihan Raya PAS Terengganu, Ustaz Arifin Deraman dan Pengarah MTD Kemasik, Ustaz Alias Abdul Hamid.

0 comment:

Post a Comment