Tuesday, June 15, 2010

BEZA PAS DENGAN UMNO


Beza antara penyelewengan dalam PAS & UMNO - Ustaz Harub Taib

MACHANG, 10 Jun - Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat, Tuan Guru Hj Harun Taib menyangkal dakwaan yang mengatakan terdapatnya banyak penyelewengan berlaku di dalam PAS.

“PAS tidak banyak penyelewengan sebagaimana yang berlaku dalam pentadbiran Malaysia,” jelas beliau dalam ucap temanya dalam Muktamar Dewan Ulama PAS Pusat hari ini.

"Ulama' berperanan memastikan kerjasama PAS di dalam Pakatan Rakyat memberi keadilan kepada semua. Ini sebab, Islam adalah untuk semua. Sekiranya tidak beramal dengan Islam, maka keadilan tidak akan berlaku.”

Beliau menambah, "bagi Dewan Ulama', menjadi cabaran untuk mewujudkan pelapis-pelapis ulamak pada masa akan datang. Pelapis sangat perlu untuk memberi kekuatan kepada penubuhan Pakatan Rakyat nanti", tambah beliau lagi.

Beliau turut menyatakan bahawa rahsia kekuatan PAS adalah kerjasama di antara golongan profesional dan ulamak sejak dahulu lagi. Gabung jalin yang mantap inilah memperkuatkan PAS, dan kelebihan ini tidak ada dalam parti lain.

Muktamar dewan-dewan Ulama PAS hari ini oleh kawasan-kawasan yang ada dalam seluruh negeri iaitu lima orang bagi setiap kawasan. Sebelum ini, Muktamar ketiga-tiga dewan PAS hanya diwakili 17 orang PAS Negeri.

0 comment:

Post a Comment